莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Once I Was Maximilian Hecker
Homesick - Maximilian Hecker

「 爱是想触碰却又收回手」

畏惧是怎样的一种心情,是我幻想过千百遍与你相遇的情节,最后却只是和你擦肩而过,是我幻想过无数回我们之间浪漫的生活,却欲言又止,只艰难地说出一声生涩的问候。

畏,只是面对你,我就学不会勇敢。

searching boxes underneath the counter,
我翻箱倒柜
on a chance that on a tape I'd find:
只希望能找到一盒磁带
a song for someone who needs somewhere to long for.
那里面会有一首歌唱给渴望安身之所的灵魂



歌词:


I'll lose some sales and my boss won't be happy,
我的老板将因我丢了买卖而不高兴
but I can't stop listening to the sound
但我还是不能抑制自己去倾听
of two soft voices
那两个温柔的声音
blended in perfection
它们完美地交融于
from the reels of this record that I've found.
我找到的一卷磁带里

Every day there's a boy in the mirror asking me:
每天镜中都会有个男孩问我:
What are you doing here?
你在这做什么呢?
Finding all my previous motives
我发现自己过去设定的目标
growing increasingly unclear.
正变得越发模糊不清。
I've traveled far and I've burned all the bridges
我已经走了很远并且断了所有的后路
I believed as soon as I hit land
我相信只要我抵达彼岸
all the other options held before me,
之前所有困扰我的想法
would wither in the light of my plan.
都将在我的勃勃雄心中消失
So I'll lose some sales and my boss won't be happy,
所以丢了买卖又何妨,上司翻脸又怎样
but there's only one thing on my mind
我心里真正关心的只剩一件事
searching boxes underneath the counter,
我翻箱倒柜
on a chance that on a tape I'd find:
只希望能找到一盒磁带
a song for someone who needs somewhere to long for.
那里面会有一首歌唱给渴望安身之所的灵魂
Homesick.
乡愁难解
Because I no longer know where home is.
因为我再也不知家在何方


评论(5)
热度(186)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER