莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Chelsea Hotel No. 2 Lana Del Rey
Chelsea Hotel No. 2 - Lana Del Rey

「什么时候,我们渐渐变成了一个口是心非,又耳听为实的人。」

在Lana Del Rey的音乐世界里,她的声音是她的武器,有时看淡一切,有时轰轰烈烈;有时阴郁重重,有时温暖如斯。她是如此会讲故事的一个人,因此她的一切都成了看不清的薄暮晨光,她的声音构造出完美的假象,她像是一个不近人情,性格古怪的女人,坐在昏暗的房间里写看不懂的字。然而恰恰相反,她只是这世上千千万万个普通的女孩中的一个,涂着鲜艳的指甲油,蜷在躺椅上看喜欢的电视节目,笑声爽朗,热情而奔放。


I remember you well in the Chelsea Hotel,
我清晰的记得当时在切尔西旅馆的你是什么模样
you were talking so brave and so sweet,
你的谈吐和举止是多么的勇敢和甜美
giving me head on the unmade bed,
还记得那时候在那张凌乱的床上你靠着我的肩膀
while the limousines wait in the street.
就是那豪华轿车在街上等着的时候


Those were the reasons and that was New York,
我们就是为了这些东西拼搏 这就是纽约
we were running for the money and the flesh.
我们为了金钱和肉体而奔驰
And that was called love for the workers in song
这就是歌曲里面所提到的劳工们的爱吧
probably still is for those of them left.
也许这就是他们所追求的东西
Ah but you got away, didn't you babe,
可是你却离我而去了 不是吗
you just turned your back on the crowd,
你转身走去人群中
you got away, I never once heard you say,
你就这样离去 甚至没留一句话给我
I need you, I don't need you,
我好需要你 啊不 我才不需要你
I need you, I don't need you
我好需要你 啊不 我才不需要你
and all of that jiving around.
就是这种可恨的心理一直在愚弄着我

I remember you well in the Chelsea Hotel
我清晰的记得当时在切尔西旅馆的你是什么模样
you were famous, your heart was a legend.
你是个出名的人 你的内心是多么的神奇
You told me again you preferred handsome men
你一再跟我说你只喜欢帅气的男人
but for me you would make an exception.
但我却是你的例外
And clenching your fist for the ones like us
当你看到那些和我们一样的人你就会生气地紧握着拳头
who are oppressed by the figures of beauty,
那些和我们一样是被美丽压迫着的人
you fixed yourself, you said,
你用海洛因令自己安定了下来 然后说
"Well never mind, we are ugly but we have the music."
"无所谓啊 我们是很丑可是我们只要有音乐就足够了"

Ah but you got away, didn't you babe,
可是最后你还是离开了 不是吗
you just turned your back on the crowd,
你转身走去人群中
you got away, I never once heard you say,
你就这样离去 甚至没留一句话给我
I need you, I don't need you,
我好需要你 啊不 我才不需要你
I need you, I don't need you
我好需要你 啊不 我才不需要你
and all of that jiving around.
就是这种可恨的心理一直在愚弄着我

I don't mean to suggest that I loved you the best,
我不敢承认我是你心中最爱的那个人
I can't keep track of each fallen robin.
我不可能为我以前的每一个情人都作一首歌
I remember you well in the Chelsea Hotel,
我只是清晰的记得你在切尔西旅馆时的模样
that's all, I don't even think of you that often.
就这样 其实我并没有常常想起你



评论(6)
热度(103)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER