莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
5 Years Time Noah and the Whale
5 Years Time - Noah and the Whale

很少在这么早就推荐歌曲。

网易的评论里说到:在一天的开始听到这首歌,睁开双眼,头顶的钢筋水泥都像是变成了棉花糖。

希望这首歌能够成为你一天的奇妙旅程的开始。


歌词(自翻):


Oh well in five years time we could be walking round a zoo
五年以后,我们可以绕着动物园散步
With the sun shining down over me and you
阳光照耀在你我的身上
And there'll be love in the bodies of the elephants too
好像大象的身体里也满满的都是爱
And I'll put my hands over your eyes, but you'll peep through
我遮住你的眼睛,你却偷偷朝外看

And there'll be sun sun sun all over our bodies
这里会有阳光,遍布我们的身体
And sun sun sun all down our necks
这里会有阳光,落在我们的脖子上
And sun sun sun all over our faces
这里会有阳光,照耀在我们的脸上
And sun sun sun -so what the heck!
这里会有阳光,其余的一切都变得不那么重要

Cos I'll be laughing at all your silly little jokes
我会对你那些可爱的小笑话置之一笑
And we'll be laughing about how we used to smoke
笑我们曾经抽烟的样子
All those stupid little cigarettes and drink stupid wine
笑那些愚蠢的香烟和红酒
Cos it's what we needed to have a good time
但也正是因为这些,构成我们最美好的时光

And it was fun fun fun when we were drinking
当我们喝酒的时候,生活就好像有无限的乐趣
It was fun fun fun when we were drunk
当我们喝醉的时候,生活里好像有无限的乐趣
And it was fun fun fun when we were laughing
当我们放声大笑时,生活好像有无限的乐趣
It was fun fun fun, oh it was fun
那个时候的我们,生活里好像有着无限的乐趣

Oh well I look at you and say
我看着你,说
It's the happiest that I've ever been
我从来没有如此开心过
And I'll say I no longer feel I have to be James Dean
我不用去做那个本身的“James Dean”
And she'll say
这时你也说
"Yah well I feel all pretty happy too"
至少我们都很开心,不是吗?
And I'm always pretty happy when I'm just kicking back with you
只要和你在一起的时候,我都是那么的开心

And it'll be love love love all through our bodies
爱情穿过我们的身体
And love love love all through our minds
爱情流经我们的大脑
And it be Love love love all over her face
爱情落在我们的脸上
And Love love love all over mine
爱情遍布我们生活的所有

Although maybe all these moments are just in my head
虽然这些美好的时刻只会铭记在我脑海
I'll be thinking ‘bout them as I'm lying in bed
躺在床上的时候,我还是会时不时的想起它们
And all that I believe, it might not even come true
我甚至觉得,这些时刻美好得像是从来没有发生过
But in my mind I'm havin' a pretty good time with you
但在我的脑海里,我会把这些时刻牢牢地记住

In five years time I might not know you
在五年的时间里,我也许还不太了解你
In five years time we might not speak
五年时间里,我们也许言辞沉默
In five years time we might not get along
五年的时间里,我们也许没有相处太久
In five years time you might just prove me wrong
五年的时间里,也许只是证明我们的相爱是一个错误

Oh there'll be love love love,wherever you go
但无论你去何处,那里都会有爱
There'll be love
那里都将会有爱


评论(21)
热度(344)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER