莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Sweep Of Days Blue Foundation
Bonfires - Blue Foundation

         Blue Foundation是一个奇特的组合,六个成员分别来自英国,丹麦,日本这些不同的国家,还有三名成员专门负责音乐制作,严格说来整个乐队共有九个人。《Bonfires》,沉重的节拍,诡异幽闭的女声,Blue Foundation的拿手好戏是善于用精巧缠绵的旋律营造氛围。他们的音乐具有强烈的个人风格,至少在我听过那么多音乐后都依然独树一帜。


歌词(修订):


I was given wine

我予你美酒

We are feeling okay

你予我觥筹

And quite all right

不醉不归

You wash my tears away

待你洗去零落的红泪

And make me wanna stay

让我停留

And bonfires lit up the shores

在这篝火闪耀的海岸


To go beside you

相伴你左右

Is where I want to be

就是我毕生所求

To laugh, to love

一起欢笑,彼此相爱

To laught to love

一起欢笑,彼此相爱


Days of roses and wine

玫瑰著锦,美酒劝饮

Drifting astray

沉迷歧路,万里漂泊

With your hand in mine

紧握你的手

You stroke my fears away

哪怕是恐惧也会烟消云散

And make me wanna stay

让我停留

And bonfires lit up the shores

在这篝火温暖的海岸


To go beside you

相伴你左右

Is where I want to be

是我毕生所求

To laugh, to love

一起欢笑,彼此相爱


Where to go and hide

无处可藏

We are going to the sea

让我们心沉大海

To laugh, to love

一起欢笑,彼此相爱


And this is how it went

木已成舟

I am here to stay

停留至此

Roaring with the wind

风雪兼程

There s life within

这便是生命所在

This is what I give

这便是我唯一给予

A circle is complete

轮回已结束

Another circle spins

轮回又运转

There s life within

这或许便是生命之道

Within

生命之道


评论(13)
热度(275)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER