莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Ashfield Avenue Alondra Bentley
Of All Living Creatures, Why a Human Being? - Alondra Bentley

       百度百科上这样形容《Ashfield Avenue》这张专辑:“一部令人印象深刻的,带来触动和感动的悲欢交融的作品。”

       Alondra Bentley 的歌曲带有一些古典的歌剧色彩,像是一支优雅、华美的舞曲。传统的民谣吉他在她手里幻化出一种节奏性上的欢快跳跃,保证了旋律的明快,同时又发人深省。

     《 Of All Living Creatures, Why a Human Being? 》——“世界万物,为何我生而为人?”


歌词:


The heels of my shoes are too slippery for grass
My day dreaming is always set in the past
Pockets full of pebbles and knees stained in green
Daisy chains on my head, I'm the garden queen

我的高跟鞋在草丛中很容易打滑
我的白日梦中尽是过往
那满是鹅卵石的口袋,被青草着色的膝盖
头上戴着雏菊花环,我是花园中的女王


The trees in the garden take pity on me
"Go back to the wonders of city routine
While I stay happily planted
My night is filled with stars!"

花园中的树木怜悯我
回到满是都市常态的世界中去吧
当有人快乐地将我载种在此
夜晚时,星星布满整片天空


The height of my heels is ridiculously tall
I kept hold of your hand, still I tumble and fall
The crabs in the coast line take pity on me
"Go back to the wonders of beauty regimes!"

我高跟鞋高得滑稽
我一直牵着你的手,可我还是跌倒又跌倒
海岸线上的螃蟹怜悯我
回到满是规范的美丽的世界中去吧!


The fish in the ocean take pity on me
"Go back to the wonders of cheap chemistry
While I stay happily floating
My night is filled with stars!"

海洋中的鱼儿怜悯我
回到由廉价的化学物质构成的世界中去吧!
当我在这里快乐地浮游,
夜晚时,星星布满了整片天空

评论(3)
热度(200)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER