莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Dreams Are My Reality Richard Sanderson
Reality - Richard Sanderson

         没有人能重回那个无比美好的年纪。那个时候,简单的白衬衣都无比的好看,那个时候,天上的云似乎都没有一点忧愁,那个时候夏天的蝉鸣都是一首歌,可是没有人能重回那个无比美好的年纪,找回那一个那时候以为会白头到老的人。那些事,那个人,都成了生命中最美的华彩,再也穿不上,也舍不得扔掉。                                                                              

      《Reality》,法国电影《La Boum》(初吻)里的主题曲,成为15个国家的冠军歌曲,并在欧洲和亚洲售卖了800万张,演唱者:Richard Sanderson


歌词:


Met you by surprise I didn't realize

无意中遇见你, 我不曾意识到
That my life would change forever

 我的生命将从此改变   
Saw you standing there

 看见你伫立   
I didn't know I cared

我不知道我会在意,
There was something special in the air

空气中有种特殊的东西
Dreams are my reality

梦境是我的真实
The only kind of real fantasy

 一种真实的梦幻
Illusions are a common thing

错觉已成平常事   
I try to live in dreams

我试着活在梦境里    
It seems as if it's meant to be

彷佛注定就该如此    
Dreams are my reality

梦境是我的真实!    
A different kind of reality

一个完全不同的真实    
I dream of loving in the night

我梦见夜晚中相爱   
And loving seems alright

而相爱如此自然   
Although it's only fantasy

虽然这只不过是梦幻 
If you do exist honey don't resist

假如你真的存在 亲爱的请不要抗拒  
Show me a new way of loving

向我展示新的爱情之路
Tell me that it's true

 并告诉我那是真实    
show me what to do

告诉我该做什么    
I feel something special about you

我感觉你很特别
Dreams are my reality

梦境是我的真实
The only kind of reality

唯一的一种真实   
May be my foolishness is past

也许我的愚蠢将成为过去    
And may be now at last

也或许现在就是结束   
I'll see how the real thing can be

我将见证那些真实事情的实现   
Dreams are my reality

 梦境是我的真实
A wondrous world where I like to be

一个我沉浸的奇妙世界    
I dream of holding you all night and holding you seems right

我梦见整夜拥抱你,拥抱你似乎是很自然的事情
Perhaps that's my reality

 大概这就是我的真实   
Met you by surprise I didn't realize

无意中遇见你, 我并不曾意识到

That'my love would change forever

我的爱将从此改变    
Tell me that it's true feeling that are new

告诉我那感觉就是真的,那感觉就是新奇   
I feel something special about you

我感触到你那种特殊的存在   
Dreams are my reality

梦境是我的真实
A wonderous world where I like to be

一个我沉浸的奇妙世界    
Illusions are a common thing

 错觉已成平常事   
I try to live in dreams

我试着活在梦境里   
Although it's only fantasy

虽然这只不过是梦幻   
Dreams are my reality

梦境是我的真实    
I like to dream of you close to me

我喜欢梦见你靠近我    
I dream of loving in the night

我梦见夜晚中相爱   
And loving you seems right

而相爱似乎如此自然

Perhaps that's my reality

大概这就是我的真实


评论(11)
热度(339)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER