莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Fragile People Sons Of Day
Riches And Wine - Sons Of Day

       估计很多人都听过Sons Of Day的那一首最负盛名的《Oceans Deep》,有一个非常美好的中文译名:情深似海,但他们另外一首非常好听的歌曲却被大多数人忽略,没错,就是今天推荐的这首《Riches And Wine》。Sons Of Day是一支Alternative Rock乐队,在他们的音乐里实际是没有太多传统摇滚的束缚,更像是开辟的一种新的方式,但就是这种不争不嚷的音乐的纯粹打动了每一个人。


歌词(自翻):


Have you wondered my friend

你想知道吗,我的朋友

How this world will recieve you in this place

世界将如何款待你

When all consider your song under the cinnamon sun

在阳光下,所有的音符都将和你一起思考

I've been there

我也会在这里


so I'll sing for you

为你歌唱

and I'll get you through

陪你渡过难关

and I'll run for you

哪怕为你四处奔波也心甘情愿

and I will

我保证


when life gets harder than love

当生活变得艰难强大过爱

You start to search for the light that would shine

你可以寻求阳光

your way everyday

这阳光,将会照耀你的每一天

and While begging change for sometime

或者,你寻求事物的改变

You dream of riches and wine

向往更多的财富和美酒

I've been there

我会在这里


so I'll sing for you

为你歌唱

and I'll get you through

陪你渡过难关

and I'll run for you

哪怕为你四处奔波也心甘情愿

and I will

我保证


so get up block then you have more to fun

每天醒来都会有更多的乐趣等待着你

and the run forward down when you ask for mine

当你停滞不前时,向我寻求帮助

I've been there

我会在这里


so I'll sing for you

为你歌唱

and I'll get you through

陪你一起渡过难关

and I'll run for you

哪怕为你四处奔波也心甘情愿

and I will lare for you

为你欢呼

yes I will

是的,我保证


so I'll sing for you

我会为你歌唱

and I'll get you through

陪你一起渡过难关

and I'll run for you

哪怕为你四处奔波也心甘情愿

and I will

我保证


评论(5)
热度(247)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER