莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Gary Jules Gary Jules
Whiskey for Everybody - Gary Jules

欢迎每一个失眠的人点开这首歌。

今天的播放器我随机到了这首,Gary Jules的“Whiskey for Everybody”。说实话,Gary Jules让我想到Tamas Well,或者是Greg Laswell这样的歌手,像一个睡不着时可以放心打扰的朋友。

在城市的夏夜,睡不着的时候只能看着窗外浑浊的天空,想着今天发生了哪些糟糕事,所以偶尔也会怀念老家树上的蝉鸣,摩托车压过柏油马路的声音,怀念一切让人安定又平和的平常事物。


歌词:


From the other feilds, East of Dublin looks just like a watercolour.
从别处望都柏林东 如一幅水彩
When the streets arrise upto meet the plain, nobody notices.
街道远接平原 渺无人迹
And I miss your face more than anything in the world.
我思念你的脸庞 远胜其他之物
And I miss your face more than anything in the world.
我思念你的脸庞 远胜其他之物
Whiskey for everybody,
威士忌赠与每一个人
to us and to all left behind.
赠与我们 和我们身后的人

Beautiful morning, you've got some place to be.
美丽的早晨 你想去某个地方
So if you have to go, be sure to think of me.
当你动身 要想起我
'Cus I miss your face more than anything in the world.
我思念你的脸庞 远胜其他之物
And I miss your face more than anything in the world.
我思念你的脸庞 远胜其他之物
Whiskey for everybody, whisper the words before you're out the door again.
威士忌赠与每一个人 在你出门前叮嘱一遍
I believe that your were right.
我坚信你是正确的
The seas are full and stars are falling.
海浪涌起 星辰坠落
I believe that you were right,
我坚信你是正确的
we, we were so young, when we left home.
我们离开家的时候 是那么年轻气盛
From the feilds to the air, over Dublin looks just like a watercolour.
往天空望 都柏林的上空如一幅水彩
And even in empty arms, I feel the weight of you.
即使手中什么也没有 我仍能感受你的分量
Ohhh

I miss your face more than anything in the world.
我思念你的脸庞 远胜其他之物
I miss your face more than anything.
我思念你的脸庞 远胜其他之物
Whiskey for everybody,
威士忌赠与每一个人
To us and to all we left behind when we left home.
赠与我们 和自从我们离家后我们身后的每一个人


评论(9)
热度(155)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER