莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
어드벤처 Oohyo
Grace - Oohyo

「慢时光」

来自韩国年轻创作歌手Oohyo的《Grace》,和之前的Laura Story完全不同的风格,也是一定要听到副歌的一首歌,因为前面实在是有点平淡,直到那句"Love you love you love you"出来,你会发现——好像整个世界被点亮了。充满灵性的自我创作,少女干净透彻的声线,陈旧的少年往事翻开了回忆的扉页,而整首歌像是柠檬般清新而甜美。


歌词:


I see you walking down the street
我看到你漫步在街头
I see you coming back inside
我看到你回来
I know you’re wondering
我知道你想要了解
what all this means to you
这一切对你意味着什么
I know you’re breaking down tonight
我知道你在今夜很受伤
but do you know how much it hurts
但你知道(我)有多痛么

to see you closing back that door
当我看见你关上了那扇门
I love you love you love you
我爱你 爱你 爱你
just the way you are
只是因为 你是你
Love you love you love you
爱你 爱你 爱你
the way you are
因为 你是你
There’s nothing in this world
这个世界里没有什么
that I would ever want
是比你能回到我的怀中
than to have you back in my arms.
更令我想要拥有的东西
I want to see you really smile
我想要看到你真正的笑容
Do you know it’s been a while
你知道 已有一段时间
Have you noticed that
你有注意到么
you’re far away from home
你离家远了起来
Do you like it where you are
你喜欢这个地方么
Do they treat you like a star
他们把你当明星么
Do they sing for you
他们为你唱的歌
the songs you always liked
你总是喜欢么
You’re scared of all the lies
你害怕所有谎言
All you want is a sign
你需要一个目标
Telling you where to go
告诉你应去向何方
There’s no other way to turn
没有回转的余地
The only lesson you learned
你唯一学到的一课是
is to never forget your way back home
永远不要忘记回家的路
I love you love you love you
我爱你 爱你 爱你
just the way you are
只是因为 你是你
Love you love you love you
爱你 爱你 爱你
the way you are
因为 你是你
There’s nothing in this world
这个世界里没有什么
that I would ever want
是比你能回到我的怀中
than to have you back in my arms.
更令我想要拥有的东西
Waiting for you
等待着你
deep in the night
在深夜里
to tuck you into bed
哄你入眠
I’m waiting for you
我在等着你
arms open wide
张开的双臂
I want to see you smile tonight
今夜我想看见你的笑颜
Love you love you love you
爱你 爱你 爱你
just the way you are
只是因为 你是你
Love you love you love you
爱你 爱你 爱你
the way you are
因为 你是你
There’s nothing in this world
这个世界里没有什么
that I would ever want
是比你能回到我的怀中
than to have you back in my arms.
更令我想要拥有的东西




评论(9)
热度(220)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER