莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Cover Collaborations, Vol. 2 Boyce Avenue
Use Somebody - Boyce Avenue

「你知道的,我可以爱上别人,也只是一个很像你的人,但那并不是你。」 
Kings of Leon凭借这首《Use Somebody》在第52届格莱美上独揽三项大奖,动感的鼓点,主唱动情之至的声音能让所有伤心的灵魂得之震颤,Boyce Avenue的翻唱增加了女声部分,还原音乐本身的故事情节,温柔又缱绻,从此漂泊的心便有了指引的方向。

 

歌词:

 

I've been roaming around
我一直到处游荡
Always looking down at all I see
总是轻视眼前的一切
Painted faces, fill the places I can't reach
在那个我无法到达的地方 到处是各种各样的脸庞
You know that I could use somebody
你知道我能爱上别人
You know that I could use somebody
你知道我能爱上别人
Someone like you, and all you know, and how you speak
像你那样的人 他知道你知道的一切 说话的方式也和你很像

Countless lovers under cover of the street
大街上有数不清的情侣
You know that I could use somebody
你知道我能爱上别人
You know that I could use somebody
你知道我能爱上别人
Someone like you
像你那样的人
Someone like you
像你那样的人
Off in the night, while you live it up, I'm off to sleep
夜幕降临 你在纵情狂欢 而我却已睡着
Waging wars to shape the poet and the beat
好似一场撼动诗人和节拍的战争
I hope it's gonna make you notice
我希望这能吸引你的注意
I hope it's gonna make you notice
我希望这能吸引你的注意
Someone like me
像我这样的人
Someone like me
像我这样的人
Someone like me, somebody
像我这样的人
I'm ready now
我已经准备好
I'm ready now
我已经准备好
I'm ready now
此刻我已经准备好了
I'm ready now
我已经准备好
I'm ready now
我已经准备好
I'm ready now
此刻我已经准备好了
I'm ready now
此刻我已经准备好了
I'm ready now
我已经准备好
I've been roaming around
我一直到处游荡
Always looking down at all I see
总是轻视眼前的一切
Painted faces, fill the places I can't reach
在那个我无法到达的地方 到处是各种各样的脸庞
You know that I could use somebody
你知道我能爱上别人
You know that I could use somebody
你知道我能爱上别人

 

评论
热度(216)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER