莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Winner Pet Shop Boys
Winner - Pet Shop Boys

如果我知道说些什么会让你们好过一些,我就会这样说。

朋友之间真正的信任,不是无坚不摧,而是能够袒露自己的脆弱。

你就像一个上了发条的机器,抗拒着让自己停下来。害怕父母失望的眼神,害怕老师厚重的目光,害怕朋友的看低,但你要相信,真正的爱,爱别人时总是比爱自己更尽善尽美。爱产生的意义却从来不是枷锁。

没人可以告诉我们怎样去生活才是绝对的准则。真的,高考不过是一件很小的事。你可以看看你们周围,哪怕并不成功的人,也还是在收获幸福。

其实,当你认为一件事不那么那么重要的时候,这件事对于你来说就变得简单了。



歌词(翻译:这模样i):


This is the moment, we’ll remember
此刻,我们将永远铭记
Every day for the rest of out lives
深深印在我们余生的每一天
Time may rush us, hurt or love us
时光飞逝,会带来爱与伤害
but on this day we have arrived
但是今天我们已经到达了
It’s been a long time coming
长路漫漫
We’ve been in the running for so long
我们疲于奔波太久

But now we’re on our way
但现在我们仍在路上
Let the ride just take us
让我们继续前行
Side by side and make us
携手共进,让我们
See the world through new eyes every day
每天都用新的视野去看待这个世界
You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
This is all happening so fast
这一切发生的太快
You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
Let’s enjoy it all while it lasts
趁着这一切还未消尽,让我们尽情享受
I’ve been a loser, I’ve paid my dues
过去我是个失败者,我也付出了代价
I fought my way up from the ground
我从头开始奋斗
Now at this moment, the crowd acclaim us
此时此刻,人们为我欢呼雀跃
Will you just listen to that song
你能听到他们的呼喊吗
It’s been a long time coming
长路漫漫
We’ve been in the running for so long
我们疲于奔波太久
But now we’re on our way
但现在我们仍在路上
Let the ride just take us
让我们继续前行
Side by side and make us
携手共进,让我们
See the world through new eyes every day
每天都用新的视野去看待这个世界
You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
This is all happening so fast
这一切发生的太快
You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
Let’s enjoy it all while it lasts
趁着这一切还未消尽,让我们尽情享受
It took us so long
漫长的时光
And we worked so hard
我们如此努力
We came so far just to compete
为了竞争,我们经历了太多
But don’t forget all
但不要忘掉所有
The love and laughter
爱与欢笑
Now the world is at our feet
现在世界就在我们脚下
Looking back on all the times
回顾过往时光
We felt downcast
我们感到过沮丧

Didn’t think we were going anywhere
不要以为我们将止步不前
Just living in the past
活在过去
But in that desperation
但在绝望之中
You get inspiration
你重振旗鼓

You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
This is all happening so fast
这一切发生的太快

You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
Let’s enjoy it all while it lasts
趁着这一切还未消尽,让我们尽情享受
’cause you’re a winner
因为你是赢家
Took so long, we worked so hard
漫长的时光中,我们如此努力
We came so far and just to compete
为了竞争,我们经历了太多
But don’t forget all
但不要忘掉所有
The love and laughter
爱与欢笑
Now the world is at our feet
现在世界就在我们脚下
You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
This is hap?ening so fast
这一切发生的太快
You’re a winner
你是赢家
I’m a winner
我是赢家
Let’s enjoy it all while it lasts
趁着这一切还未消尽,让我们尽情享受
’cause you’re a winner
因为你是赢家


评论(10)
热度(174)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER