莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Take Me Home: The John Denver Story John Denver
Take Me Home Country Roads - John Denver

       这一条路很长,外面的风雪很大,没有人拉扶的每一步我都走得小心翼翼。没有长期离开过家的人,无法体会那道门后祈盼的目光有多么厚重,那平凡的万家灯火中的一盏,会比阳光更温暖。

       用钥匙打开门的一瞬间,像是所有的星星都坠落到身上。


歌词:


Almost heaven West Virgini

在天堂般的西弗吉尼亚

Blue Ridge Mountain Shenandoah River

有蓝岭山脉 雪纳杜河

Life is old there Older than the trees

那儿生灵悠远 比树木更年长

Younger than the mountains Growing like a breeze

比群山更年轻 如清风般成长

Country roads take me home To the place I belong

乡村之路 带我回家 那儿是我的归宿

West Virginia Mountain Mama

西弗吉尼亚 大山妈妈

Take me home country roads

乡村之路 带我回家

All my memories Gather round her

我的一切记忆 都萦绕在她身旁

Miners' Lady Stranger to blue water

她是矿工们的圣母 从未见过蓝色海水

Dark and dusty Painted on the sky

阴霾与尘灰 印在天空上

Misty taste of moonshine Teardrop in my eye

月光朦胧的滋味 我眼眶中的眼泪

Country roads take me home

乡村之路 带我回家

To the place I belong

那儿是我的归宿

West Virginia Mountain Mama

西弗吉尼亚 大山妈妈

Take me home country roads

乡村之路 带我回家

I hear her voice in the morning hours She calls me

清晨我听见她的声音 在呼唤着我

The radio reminds me of my home far away

收音机使我想起远方的家

And driving down the road I get a feeling

开车驶过公路 心中有种感觉

That I should have been home Yesterday yesterday

昨天 昨天 我早该回到家中

Country roads take me home

乡村之路 带我回家

To the place I belong West Virginia

那儿是我的归宿 西弗吉尼亚

Mountain Mama Take me home country roads

大山妈妈 乡村之路 带我回家


评论(17)
热度(190)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER