莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Ultraviolence Lana Del Rey
Black Beauty - Lana Del Rey

「成长,不是学会伪装和隐藏,而是寻求真实,又不害怕改变。」

在一次采访中,Lana Del Rey说道:“我没有那么向往死亡,我没有那么愤世嫉俗,那些不实,那些虚假的东西也会狠狠地刺痛我。”她笑声明朗,穿着透明凉鞋,涂着粉红的指甲,随意地点燃一支烟。

我想,一个歌手的成长就像麦当娜能够坦然接受大众的批判与讽刺,她在格莱美上把自己称为:“Bitch Madonna!”有时候,世界的不包容性反而让我们看到关于爱的更多可能性。

       

                                                                                

歌词:


I paint my nails black.
我涂黑了指甲
I dye my hair a darker shade...
染一头
of brown,
深棕色的头发
because you like your women Spanish,
因为你喜欢你的女人
dark, strong and proud.
一袭黑色、坚强自信、异域风华
I paint the sky black,
我涂黑了天空

you said if you could have your way,
你说你若能左右一切
you'd make a night time what a day,
你要让世界永驻黑夜
so it suits the mood of your soul...
才符合你灵魂的色调
Ohhh, what can I do?
Ohh 我该如何是好?
Nothing, my sparrow blue.
无能为力 只有忧郁围绕
Ohhhhh, what can I do?
Ohh 我又能怎样?
Life is beautiful,
生活如此美好
but you don't have a clue.
你却寻不到方向
Sun and ocean blue,
明媚阳光 蔚蓝海洋
they're magnificent,
他们的富丽堂皇
it don't make sense to you.
你却无心欣赏
Black beauty.
黑美人
Ohhh oh oh.
Ahh...
Black beauty.
黑美人
Ohhh oh.
Ahh...
I paint the house black,
我把房子漆成黑色
my wedding dress black leather, too.
婚纱一袭黑色皮草
You have no room for light,
你的世界容不下一点光明
Love is lost on you.
你的身上闻不出爱的味道
I keep my lips red,
我涂上烈焰般的红唇
they seem like cherries in the spring.
就像春天鲜红的樱桃
Darling,
亲爱的
you can't let everything seem so dark blue.
别让一切都那么忧郁可好
But, ohhh...
Ohh...
what can I do,
我该如何是好
to turn you on,
点燃你的欲火
or get through you?
还是转身走掉?
Ohhh, what can I do?
Ohh 我还能怎样?
Life is beautiful,
生活如此美好
but you don't have a clue.
你却寻不到方向
Sun and ocean blue,
明媚阳光 蔚蓝海洋
they're magnificent,
他们的富丽堂皇
it don't make sense to you.
你却无心欣赏
Black beauty,
黑美人
Ohhhh.
Ahh...
Black beauty,
黑美人
ohhhh....
Ahh...
Black beauty,
黑美人
ohhhh....
Ahh...
Black beauty,
黑美人
ohhhh....
Ahh...
Black bea-u-uty,
一袭黑色的美人
ohhhh-oh-oh-oh-oh....
Ahh...
Black beauty baby...
黑玉石一般宝贵
Black beauty baby...
黑珍珠一样闪耀
Ohhhh.... what can I do?
Ohh 我还能怎样?
Life is beautiful,
生活如此美好
but you don't have a clue...
你却寻不到方向
Sun and ocean blue,
明媚阳光 蔚蓝海洋
they're magnificent,
他们的富丽堂皇
it don't make sense to you.
你却无心欣赏
Black beauty,
黑美人
Ohhhh.
Ahh...
Black beauty,
黑美人
ohhhh....
Ahh...
Black beauty,
黑美人
ohhhh....
Ahh...
Black beauty,
黑美人
ohhhh....
Ahh...



评论(6)
热度(362)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER