莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Quiet Inside Andy Tubman
Quiet Inside - Andy Tubman

       昨晚飞快刷了一下FM,无感跳过好几首歌之后,在这首《Quiet Inside》停了下来。

       Andy Tubman,这位来自美国的民谣歌手,嗓音有着一种不以悲喜的平静之力,朴素的木质吉他,搭配Andy Tubman 那种有气无力的声音,却有着抽丝剥茧的放空感。那种孤独与沉静,不止于表面,而更像是与身俱来。


歌词:


I couldn′t make the colors match today

我无法找到一种颜色来形容我的今天
I don′t know whatelse to say

我不知道还有什么可以辩解
Except I tried andthey can′t say I didn′t

他们不能否定我曾经的尝试
I don′t like thestuff they′re feeding me

我不喜欢他们给我强加的东西
They don′t like thethings I see

他们也同样不喜欢我看见的东西
But I don′t think Ineed to be forgiven

但我不觉得我需要被救赎
But I am quietinside

但是在我心底 依然静谧
Though they drag meby a wire

尽管他们用绳子禁锢着我
Through the stormthat cracks the sky

穿越撕裂天空的风雨
I am quiet inside

在我心底,依然静谧
I used to be sohard to find

我曾经努力寻找
Rage and tearsfilled my eyes

愤怒和泪水充斥着双眼
But now I believe Isee much clearer

但现在我坚信我能看得更透彻
My clarity did notcome easily

我的澄澈来之不易
My cell was knockedinto me

细胞在我体内碰撞着
But now at least Iknow who′s in the mirror

但至少现在我能明了谁人在镜中
I am quiet inside

在我心底 依然静谧
Though they drag meby a wire

尽管他们用绳子禁锢着我
Through the stormthat cracks the sky

穿越撕裂天空的风雨
I am quiet inside

在我心底 依然静谧
I am quiet inside

在我心底 依然静谧
Though they drag meby a wire

尽管他们用绳子禁锢着我
Through the stormthat cracks the sky

穿越撕裂天空的风雨
I am quiet inside

在我心底 依然静谧
I am quiet inside

在我心底 依然静谧
I am quiet

依然静谧
I couldn′t make thecolors match today

我无法找到一种颜色来形容我的今天
I don′t know whatelse to say

我不知道还有什么可以说


评论(17)
热度(266)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER