莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Costello Music The Fratellis
Whistle For The Choir - The Fratellis

虽然封面上是三个曼妙的摩登女郎,但The Fratellis却是由三个大男孩组成的乐队。乐队2005年10月才组建,但现在,The Fratellis已经成为苏格兰最被看好的Indie乐队。《Whistle For The Choir》有着上个世纪复古乐曲的小节奏,加上干净又清爽的吉他扫弦,还有歌词赋予的故事背景,使得这首歌无疑极为耐听。


歌词:


Well it's a big big city and it's always the same
这是一个大大的城市,它总是一成不变
Can never be too pretty tell me your name
得知你芳名的那一刻世界都变得美好
Is it out of line if I were simply bold to say
如果我大胆说出“和我在一起吧”
"Would you be mine"?
是否会显得唐突?

Because I may be a beggar and you maybe the queen
因为在你面前我可能一文不值
I know I maybe on a downer am still ready to dream
我明白也许我是一个无聊的人但我仍然怀揣梦想
Now it's 3 o'clock,the time is just the time it takes for you to talk
午后三点,时间恰好可以用来聊天
So if you're lonely why'd you say your not lonely
如果你感觉孤单为何不敢承认
Oh your a silly girl' I know I hurt it so
噢~你只是一个傻傻的女孩我知道我伤害了你
It's just like you to come
如同你来了又离去
And go you know me no you don't even know me
我知道也许你根本没有注意到我的存在
Your so sweet to try' oh my' you caught my eye
你的甜美音容深深吸引我
A girl like you is just irresistible
你让我无法抗拒
Well it's a big big city and the lights are all out
这是一个大大的城市,华灯初上
But it's much as I can do you know to figure you out
我极尽所能去读懂你的神秘
And I must confess' my hearts in broken pieces
心碎了
And my heads a mess
头晕了
And it's 4 in the morning' and I'm walking along
凌晨四点我独自一个人在街头徘徊
Beside the ghost of every drinker
和酒鬼们结伴同行
here who has ever done wrong
人非圣贤孰能无过
And it's you' woo hoo
满脑子都是你
That's got me going crazy for the things you do
你的过往让我疯狂
So if your crazy I don't care you amaze me
我很讶异你竟会不在乎
Oh your a stupid girl' oh me' oh my' you talk
噢~你个傻女孩只会说着“我的天啊”“我的天啊”
I die' you smile' you laugh' I cry
我的心痛竟是你的快乐
And only' a girl like you could be lonely
只有像你这样的女孩才会孤单
And it's a crying shame' if you would think the same
也许在你看来平常不过的事对我来说难以启齿
A boy like me's just irresistible
你让我无法抗拒
So if your lonely' why'd you say you're not lonely
如果你感觉孤单为何不敢承认
Oh your a silly girl' I know I hurt it so
噢~你只是一个傻傻的女孩我知道我伤害了你
It's just like you to come and go
如同你来了又离去
And know me' no you don't even know me
我知道也许你根本没有注意到我的存在
Your so sweet to try oh my' you caught my eye
你的甜美音容深深吸引我
A girl like you's just irresistible
你让我无法抗拒


评论(2)
热度(141)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER