莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Heart Attack (feat. Chrissy Costanza of Against the Current) - Single Sam Tsui
Heart Attack (feat. Chrissy Costanza of Against the Current) - Sam Tsui

      《Heart Attack》,原唱是Disney重点培养的少女明星Demi Lovato,今天推荐Sam Tsui和另外一位翻唱歌手Chrissy Costanza合作的版本。先后听了两个版本,Demi Lovato的版本先声夺人,一开始气势就已经十分强大,动感的鼓点和电音的组合,Demi Lovato的声音没有少女歌手的甜腻,大气之余还具有很强的爆发力,Sam Tsui和Chrissy Costanza的合唱版本则是用钢琴作为前奏,一开始就会让人眼前一亮,保留了原版的强劲节奏,去除了电音,更多的是强调和谐的合声。


歌词:


Puttin' my defences up
竖起防护墙 
'Cause I don't wanna fall in love
因为我不想坠入爱河 
If I ever did that
倘若我再次心动,脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
从来不会用爱情来冒险 
Never put my love out on the line
也不会对他承诺 
Never said yes to the right guy
心仪之物,我可以轻易获取 
Never had trouble getting what I want
但是对于你,我永远都不够好 
But when it comes to you, I'm never good enough
随意的感情 
When I don't care
我不在乎 
I can play 'em like a Ken doll
玩弄他们,就像他们是玩偶 
Won't wash my hair
才不会为他们而打扮妆束 
Then make 'em bounce like a basketball
我会让他们像弹起落下的篮球 
But you make me wanna act like a girl
但是你让我改变,做一个真正的女孩儿 
Paint my nails and wear high heels
涂上鲜艳的指甲油,穿上高挑的高跟鞋 
Yes, you, make me so nervous
是的,就是因为你,我紧张地颤抖着,握不住你的手 
That I just can't hold your hand
你让我光彩夺目 
You make me glow, but I cover up
但是我却遮住了那光亮,不让它显露 
Won't let it show, so I'm
是你的存在 
Puttin' my defences up
让我竖起了防护墙 
'Cause I don't wanna fall in love
因为我不想坠入爱河 
If I ever did that
倘若我再次心动 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
Never break a sweat for the other guys
从不在其他人身上浪费心思 
When you come around, I get paralyzed
当你在我身边,我没有勇气 
And every time I try to be myself
每一次我努力做回我自己 
It comes out wrong like a cry for help
就像无助的哭泣 
It's just not fair
这根本就是不公平的游戏 
Brings more trouble than love is worth
爱情留下的伤痛远不及其所值 
I gasp for air
我大口呼吸着新鲜空气 
It feels so good, but you know it hurts
用撕心裂肺的痛换来了自由的快乐 
But you make me wanna act like a girl
但是你让我改变,做一个真正的女孩儿 
Paint my nails and wear perfume
涂上鲜艳的指甲油,施以淡雅的香水 
For you, make me so nervous
因为你,我紧张地颤抖着,握不住你的手 
That I just can't hold your hand
你让我光彩夺目 
You make me glow, but I cover up
但是我却遮住了那光亮, 
Won't let it show, so I'm
不让它显露 
Puttin' my defences up
是你的存在,让我竖起了防护墙 
'Cause I don't wanna fall in love
因为我不想坠入爱河 
If I ever did that
倘若我再次心动 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
The feelings are lost in my lungs
那快乐的感受荡然无存 
They're burning, I'd rather be numb
剩下只有火烧般的痛楚,我多么想自己麻木不仁 
And there's no one else to blame
分手,我们都没有责任 
So instead I'll take off in a run
恐惧侵占心头,只好逃离躲避 
I'm flying too close to the sun
我一直飞到天际 
And I'll burst into flames
阳光炽热,我将化作一团烈焰 
You make me glow, but I cover up
你让我光彩夺目 但是我却遮住了那光亮 
Won't let it show, so I'm
不让它显露 
Puttin' my defences up
是你的存在,让我竖起了防护墙 
'Cause I don't wanna fall in love
因为我不想坠入爱河 
If I ever did that
倘若我再次心动 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 
I think I'd have a heart attack
脆弱的心将不堪一击 



评论(10)
热度(295)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER