莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Anchor Mindy Gledhill
All the Pennies - Mindy Gledhill

       继Ingrid Michaelson的《Lights Out》后,又找到一张良心砖,至少在这张Mindy Gledhill的《Anchor》里我已经不经意间听到了三首好歌。

       Mindy Gledhill的音乐是很有灵性和辨识度的,这意味着你可能找不到会和Mindy Gledhill有太多重合点的歌曲,她的音乐简单又率性,无拘无束,感觉随时可以跳起舞来。


歌词:


Leaky faucet, creaky floor
漏水的龙头,吱嘎作响的地板
We don’t even own a bathroom door
我们的浴室甚至还没有个门
The sofa set is nothing to be jealous of
沙发套也是平淡无奇
We don’t have a lot but there’s no shortage here for love
我们几乎什么都没有,独独不缺少爱情
All the pennies in the wishing wells
许愿池中的所有硬币
All the diamonds Tiffany’s could sell
蒂芙尼所有能卖的钻石
All the riches put together
所有的财富聚集到一起
All the sunny California weather
所有加利福尼亚的好天气
Could not make me love you any better
都不会影响我对你的爱
You could give me all that I request
你可以给我所有我想要的
If you fancy, darling be my guest
如果你愿意,请别客气
But I’ll take less if more means having less of you
但如果给我更多意味着你拥有更少,那我什么也不要
Who needs sequin shoes or private jets to Katmandu
谁稀罕诗坤鞋还是到加德满都的私人飞机
All the pennies in the wishing wells
许愿池中的所有硬币
All the diamonds Tiffany’s could sell
蒂芙尼所有能卖的钻石
All the riches put together
所有的财富聚集到一起
All the sunny California weather
所有加利福尼亚的好天气
Could not make me love you any better
都不会影响我对你的爱
I don’t need your money
我不要你的钱
Just your kisses and your funny faces
只要你的亲吻和你俏皮的脸
Which I miss when you’re away
只要你离开我就会想这些
I cry into my pillow
我抱着枕头哭泣
Stay up late until you bring me takeout
熬到很晚直到你给我送来快餐
We make conversation all about
我们一起聊聊
All the pennies in the wishing wells
许愿池中的所有硬币
All the diamonds Tiffany’s could sell
蒂芙尼所有能卖的钻石
All the riches put together
所有的财富聚集到一起
All the sunny California weather
所有加利福尼亚的好天气
All the pennies in the wishing wells
许愿池中的所有硬币
All the diamonds Tiffany’s could sell
蒂芙尼所有能卖的钻石
All the riches put together
所有的财富聚集到一起
All the sunny California weather
所有加利福尼亚的好天气
Could not make me love you any better
都不会影响我对你的爱


评论(7)
热度(330)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER