莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Chandelier Sia
Chandelier - Sia

         Sia,来自澳洲,很久以前就听过她的一首《I'm Here》,沙哑迷离的声线,独特的发音咬字,给我留下了很深的印象。

         在与男友的环球旅行中,男友意外去世,这件事给Sia造成了几乎是毁灭性的伤害,Sia沉浸在绝望里六年,她也几乎消失在大众视线里,包括她的音乐,重新振作的Sia,带着她的音乐强势归来,音乐作品被收录在众多热门美剧,电影里,甚至为Rihanna写出全球热单《Diamonds》。

         这首《Chandelier》看过2015年的格莱美现场表演才喜欢上,现场丝毫不逊色于录音室版本,等待Sia 真正发光发亮的那天,为Sia点赞!


歌词:


Party girls don't get hurt

派对女孩,向来金刚不坏

Can’t feel anything, when will I learn

麻木无感的我,究竟何时才会学乖

I push it down, push it down

我一再压抑自己,不去介怀

I’m the one “for a good time call”

放荡如我,只迷恋声讯传情

Phone’s blowin’ up, they’re ringin’ my doorbell

电话快要打爆,登徒浪子狂按门铃

I feel the love, feel the love

我却感受到爱意,深深爱意

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

一二三,一二三,干杯

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

一二三,一二三,干杯

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

一二三,一二三,干杯

Throw 'em back, till I lose count

尽数回敬,直到人事不省

I’m gonna swing

我要恣意摇摆

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

I’m gonna live

我要放浪形骸

Like tomorrow doesn’t exist

如同明天不复存在

Like it doesn’t exist

明天不复存在

I’m gonna fly

我要飞过天际

like a bird through the night

做穿越黑夜的百灵

feel my tears as they dry

感受风干泪滴

I’m gonna swing

我要恣意摇摆

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

And I’m holding on for dear life

我正为了可爱的生命咬牙坚持

won't look down won't open my eyes

高昂头颅,双眼紧闭

Keep my glass full until morning light

酒杯斟满,直到天明

'Cause I'm just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

Help me, I’m holding on for dear life

救救我吧,我正为了可爱的生命咬牙坚持

won't look down won't open my eyes

高昂头颅,双眼紧闭

Keep my glass full until morning light

酒杯斟满,直到天明

'Cause I'm just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

Sun is up, I’m a mess

太阳升起,我置身一片狼藉

Gotta get out now, gotta run from this

此刻必须逃离,远离此番荒谬困境

Here comes the shame, here comes the shame

羞耻已汹汹来袭,步步逼近

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

一二三,一二三,干杯

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

一二三,一二三,干杯

1, 2, 3, 1, 2, 3, drink

一二三,一二三,干杯

Throw 'em back, till I lose count

尽数回敬,直到人事不省

I’m gonna swing

我要恣意摇摆

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

I'm gonna live

我要放浪形骸

Like tomorrow doesn't exist

如同明天不复存在

Like it doesn't exist

明天不复存在

I’m gonna fly

我要飞过天际

like a bird through the night

做穿越黑夜的百灵

feel my tears as they dry

感受风干泪滴

I’m gonna swing

我要恣意摇摆

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

From the chandelier

抱着摇摇欲坠的吊灯来回摆荡

And I’m holding on for dear life

我正为了可爱的生命咬牙坚持

won't look down won't open my eyes

高昂头颅,双眼紧闭

Keep my glass full until morning light

酒杯斟满,直到天明

'Cause I'm just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

Help me, I’m holding on for dear life

救救我吧,我正为了可爱的生命咬牙坚持

won't look down won't open my eyes

高昂头颅,双眼紧闭

Keep my glass full until morning light

酒杯斟满,直到天明

'Cause I'm just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

On for tonight

只为今夜咬牙坚持

On for tonight

只为今夜咬牙坚持

'Cause I’m just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

No I'm just holding on for tonight

不,我只为今夜而咬牙坚持

On for tonight

只为今夜咬牙坚持

On for tonight

只为今夜咬牙坚持

'Cause I’m just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

'Cause I'm just holding on for tonight

因我只为今夜而咬牙坚持

No I'm just holding on for tonight

不,我只为今夜而咬牙坚持

On for tonight

只为今夜咬牙坚持

On for tonight

只为今夜咬牙坚持


评论(12)
热度(330)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER