莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Introducing... Hello Saferide Hello Saferide
Long Lost Pen Pal - Hello Saferide

我写信给你

不说陈年旧事

不说柴米油盐

不说白日焰火

不说日月无光

只为坦诚

不对自己说谎

道一句:老知己 你好


歌词:

翻译:顾琼雯    


Hello,Do you remember me

 你还记得我吗?

I am your long lost pen pal

我是你的老笔友了

It must have been ten years ago we last wrote

 我们的最后一封信最少也也是十年前的事了

I don’t really know what happened

我不太清楚后来发生了什么

I guess life came in the way

我想大概这就是人生吧

Let me know if you’re still alive

 如果你还活着,告诉我一声

Let me know if you ever used that knife or not

告诉我你是否用过那把刀子

Hello

Yes I remember you

是的,我还记得你

I’ve got a husband and two children now

现在我已经结婚并且有了两个孩子

I work as an accountant and make fairly good money

我现在是一名会计,收入还不错

I still have your letters,you used a pink pen to write them

我至今还保存着你的信,你以前经常用一支粉色的笔写信给我 

And you would comfort me

你经常安慰我

when my tears would stain the ink

当我泪流成河的时候

And I would send you mix tapes with Kate Bush on

 而我,就会寄给你KATE BUSH的磁带

I have to admit I sometimes lied in those letters

我不得不承认我在信里撒过慌

Tried to make life better than it was

 把我的生活虚拟得更好了

I still wasn’t kissed at sixteen

我是16岁以后才有了人生的初吻的

And I still need a friend

我仍然需要朋友

There was this letter

这里有一封信

I never told you this back then

我从未告诉过你 

But it would be fair to say it saved my life

不过,公正说来,它救了我的命

I sat in the window

 我在窗前坐着

The only one left out from a party again

我是唯一一个中途从派对中退场的

Pretty sure I didn’t have a single friend

我很确认自己没有一个朋友

Then I checked the mailbox

 接着,我检查了收信

Dear long lost penpal

毫无音讯的我亲爱的笔友

I was lying the whole time

我说了很多谎言

I’m really a 46 years old man named Luke

事实上我是一个46岁名叫LUKE的老男人

I have three children

 我有三个孩子

and a wife,she doesn’t care

 还有一个妻子,她根本不关心我 

And I hope you don’t resent me

我希望你不要再给我回信了

And I hope you do not hate

For trying to find my way back to what it’s like to be young

因为我想让自己找到年轻的感觉而撒了谎

I have to admit I sometimes lied in those letters

我必须承认我在信中不时撒过慌

Tried to make life better than it was

把我的生活说得比实际更好

I still wasn’t kissed at sixteen

 我是16岁以后才有了第一个吻

And I still need a friend

我仍然需要一个朋友

一个真正的朋友



评论(27)
热度(293)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER