莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Introducing... Hello Saferide Hello Saferide
I Thought You Said Summer Is Going to Take the Pain Away - Hello Saferide

        貌似这首歌已经是中学的时候听到的,今天从收藏夹里翻了出来,在非主流的时期还能有这样一首超水准的音乐是有多难得(#doge,歌曲名的长度轻松打破了前面推过的一首《We Are Good People Why Don't We Show It?》的记录,所以完整的歌曲名是这样的:《I Thought You Said Summer Is Going To Take The Pain Away》。

        听着这首歌,简单的吉他前奏好像拨乱了时间。那个夏天,那个夏天的风还很暖,那个夏天的足球场上的阳光晒得人昏昏沉沉,抬头望去,天空也蓝的很好看,周围的声音好像变得小声,突然觉得那个时候,那种幸福竟然微小的让人眼睛发热,因为那些人还在,我们也笑得大声。


歌词:


Finally, the sky is blue

终于,天空一片蔚蓝
Last night, my friends dragged me to some lake

昨晚朋友们拉我去湖边散心
We drove there real late, we went too fast

我们很晚过去,所以把车开得很快
Sipping cheap sangria in the backseat

在后座上的我们喝着便宜的桑格里厄汽酒
Everybody are laughing and we are listening to our favorite songs

听着我们最爱的的歌曲,每个人都在大笑
But I thought you said summer is going to take the pain away

我相信你说的:夏天会带走所有伤痛

January brought a headache

一月得了头痛
In February, it got even worse

二月变得更糟

And when you thought it couldn’t get more awful

当你认为不可能更坏的时候
Say hello to March

三月来了
April brought me to a funeral

 四月把我带进一场葬礼
Gained another ten pounds in May

五月得到了额外的十英磅
But I thought you said summer is going to take the pain away

 我相信你说的:夏天会带走所有伤痛

Have you ever had the feeling no one really knows what you’re all about

你是否曾经感到没有人真的懂你
And when you try to show them

当你向他们流露真情的时候
They all have things to do tonight

他们都有其他事要做
Tonight

并且就在今晚

Up on a roof, looking over the city

 登上屋顶,看看整座城市
All by myself thinking

我想
There is nowhere I would rather be than here, 

除了这儿,我哪里也不想去
so why am I not like the others

所以我没有像其他人那样
and why are you not here with me doing crossword puzzles

这也是你没有和我在这玩填字游戏的原因
Saying: it’s going to be okay

说一句:“一切都会好起来”
Summer’s going to take the pain away

夏天会带走所有伤痛
When I’m gone, I promise

 在我离开的时候,我保证
It’s going to be okay

一切都会好起来
Summer is going to take the pain away

夏天会带走所有伤痛


评论(10)
热度(309)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER