莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Apparently Unaffected Maria Mena
Just Hold Me - Maria Mena

       Maria Mena又一次给了我惊喜,前面推荐过她的一首《All This Time》《All This Time》整首歌偏向于清新,而这首《Just Hold Me》Maria Mena略带沙哑的嗓音下,更具个人风格。Maria Mena在音乐创作上一直很诚恳,没有什么花哨的编曲,乐器的选择也并不复杂,歌曲里呈现出一种不加矫饰的喜怒哀乐。


歌词:


Comfortable as I am

尽管我是这样的舒适

I need your reassurance

我还是需要你的肯定 

And comfortable as you are

 正如你也一样 

You count the days

你倒数着日子 

But if I wanted silence

 可是如果我只是 想要缄默 

I would whisper

我不会发出声响 

And if I wanted loneliness

如果我是真的想要一个人过

I'd choose to go

 我早已选择一走了之

And if I liked rejection I'd audition

假使我倾向拒绝 我会事先预演 

And if I didn't love you

 抑或我不爱你 

You would know

我想你也会知道 

And why can't you just hold me

 那么为什么你不紧紧抱着我

And how come it is so hard  

真的有那么难吗 

And do you like to see me broken

你当真愿意看到我心碎吗 

And why do I still care

 可我为什么依然那么在乎 

Still care

还是那么在乎 

At the end of this narrow hall

在狭窄的厅堂的尽头 

You say you see the light now  

你说你看到了灯光

I wish it didn't matter  

我是多么渴望它无关风月

I wish I didn't give you all

我多么希望我 未曾把一切都给了你 

But if I wanted silence

 如果我想寂静

I would whisper

我会悄声耳语 

And if I wanted loneliness

 如果我是真的想要一个人

I'd choose to go

我早已选择一走了之

And if I liked rejection I'd audition

假使我倾向拒绝 我会事先预演 

And if I didn't love you

抑或我不爱你

You would know

 我想你也会知道 

And why can't you just hold me

那么为什么你不紧紧抱着我 

And how come it is so hard  

真的有那么难吗 

And do you like to see me broken

 你当真愿意看到我心碎吗 

And why do I still care  

可我为什么依然那么在乎 

Poor little misunderstood baby

 犹如可怜的遭误解的幼孩

No one likes a sad face

 世上没人青睐悲伤的面容 

But I can't remember life without him

 但我已回忆不起没他的日子

I think I did have these good days

  我也的确有过的美好日子 

That I did stay

那是我的确有过的

And Why ....

 那么为什么 

Why can't you just hold me

为什么你不紧紧抓住我 

And how come it is so hard

它怎么会那么难呢 

And do you like to see me broken

你当真忍心看到我心碎毁灭

And why do I still care? 

可是我为什么依然那么在乎 那么在乎你


评论(3)
热度(184)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER