莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Son Jeff Hanson
Hiding Behind the Moon - Jeff Hanson

      如果你看到这张封面,可能会有些印象(之前推过他的一首Just Like Me)。开头跳跃的吉他声,随后Jeff Hanson柔和的声线像风一样吹进清新的旋律中,歌曲里面有着淡淡的忧伤,还有不知世事的天真,两种感觉却奇妙地融合在一起。独特的声线使得Jeff Hanson的每首歌都独具特色,尤其Jeff还具有很高的才华。


晚安


歌词:

 

Well if I were you I'd be wiser
 如果我是你我会放聪明点 
 To the sounds that make you up
 你发出的那些声响 
 And if only time was longer
 如果时间够长 
 I'd be gone
 我会离开 
 And if what you say is the answer
 如果你说这是答案 
 And for all you know it's true
 那你知道的都是真的 
 Maybe I sleep too long
 可能我睡得太久了 
 Or sometimes speak too soon
 或者有时说得太多了 
 And remember the sun don't shine
 记着太阳不再闪耀 
 And remember the sky's not blue
 记着天空不再蓝 
 And if only I was you
 如果我是你 
 I'd be right along here
 我就会在这里 
 Hiding behind the moon
 隐藏在月亮下 
 Well I should have known you'd be leaving
 我本应该知道你已经离开了 
 Just as soon as you got here
 只要你到这里 
 And in time I'll fall around you
 同时我就会在你身边 
 And disappear
 然后消失 
 And the thought of a day left to wander
 用了一天的时间徘徊 
 In a time with eyes on me
 同时监视着我 
 Maybe I say too much
 可能我说得太多了 
 But then we'll disagree
 但是他们不会同意 
 And remember the sun don't shine
 记着太阳不再闪耀 
 And remember the sky's not blue
 记着天空不再蓝 
 And if only I was you
 如果我是你 
 I'd be right along here
 我就会在这里 
 Hiding behind the moon
 隐藏在月亮下 
 And remember the sun don't shine
 记着太阳不再闪耀 
 And remember the sky's not blue
 记着天空不再蓝 
 And if only I was you
 如果我是你 
 I'd be right along here
 我会在这里 
 Hiding behind the moon
 隐藏在月亮下 
 The moon
 月亮之下 
 The moon
 月亮之下 
 The moon
 月亮之下 

 

Jeff Hanson,生于1978年3月3日,卒于2009年6月5日,享年31岁。可以去听一听他的专辑《SON》,良心之作。

评论(6)
热度(117)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER