莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Alex Goot & Friends, Vol. 5 Alex Goot、Megan Nicole
It Ain't Me - Alex Goot、Megan Nicole

经常听到别人这样夸一首翻唱:这首歌不输原唱,我都会觉得很夸张。因为单从欣赏音乐的角度最忌讳比较,我原来也犯过这个禁忌。但今天这首歌在原唱已经无比优异且先入为主的情况下,这首歌居然没输!我今天边听边感慨,总之就是大写的服气。


I had a dream
我曾梦到
We were sipping whiskey neat
我们啜饮着醇正威士忌
Highest floor, The Bowery
鲍厄里街最高的建筑里
Nowhere's high enough
我已经嗨翻天
Somewhere along the lines
嗨到极致
We stopped seeing eye to eye
我们不再心有灵犀

You were staying out all night
你彻夜不归 在外疯玩
And I had enough
我已经受够了

No, I don't wanna know
不 我不想知道你在哪里浪
Where you been or where you're going
或者会去哪里浪
But I know I won't be home
而我只知道我不会为你苦守家中
And you'll be on your own
你将选择自己的人生

Who's gonna walk you
谁会陪你漫步
Through the dark side of the morning?
直至黑暗褪去晨光降临
Who's gonna rock you
谁会陪你彻夜狂
When the sun won't let you sleep?
欢黎明将至也绝不摆休
Who's waking up to drive you home
谁又会在你酒醉孤身一人时
When you're drunk and all alone?
开车送你回家
Who's gonna walk you
谁会陪你漫步
Through the dark side of the morning?
直至黑暗褪去晨光降临

It ain't me
反正不是我
It ain't me
那个人不是我
It ain't me
那个人不是我


It ain't me
那个人不是我
It ain't me
那个人不是我

I had a dream
我曾梦到
We were back to seventeen
我们重回青春雨季
Summer nights and The Libertines
夏日激情的夜还有自由无拘的我们
Never growing up
永远不会长大
I'll take with me
我会用拍立得来记录
The polaroids and the memories
这些美好回忆
But you know I'm gonna leave
但你明白我怎么也忘不了
Behind the worst of us
曾经狼狈的我们

Who's gonna walk you
谁会陪你漫步
Through the dark side of the morning?
直至黑暗褪去晨光降临
Who's gonna rock you
谁会陪你彻夜狂欢
When the sun won't let you sleep?
黎明将至也绝不摆休
Who's waking up to drive you home
谁又会在你酒醉
When you're drunk and all alone?
孤身一人时开车送你回家
Who's gonna walk you
谁会陪你漫步
Through the dark side of the morning?
直至黑暗褪去晨光降临

It ain't me
那个人不是我
It ain't me
那个人不是我
It ain't me
那个人不是我
It ain't me
那个人不是我
It ain't me
那个人不是我


评论(2)
热度(65)
© 莫西顾 | Powered by LOFTER