莫西顾

赏深细味 夕昼共渡
Shelter (Pure 100% Remix) Pure 100%、Porter Robinson、Madeon
Shelter (Pure 100% Remix) - Pure 100%、Porter Robinson、Madeon

自带电影感的高级音乐!

听到前奏的旁白就像瞬间穿越到了电影院,荧幕上放映着虚幻的美景,突然吹来一阵风,吹开一片樱花色,吹走了雨后天空的阴霾,吹动少女奔跑的裙摆。难怪评论里有人说听这首歌莫名想起《你的名字》。

看过的大多数日本电影或多或少都带点悲剧色彩,但这首歌经过混音处理,居然只有满满的坚定和活力感,很是难得了。个人认为旁白是灵魂,最后面的一段instruments有点吵,不过整体还是很优秀。


歌词:


I could never find the right way to tell you

我一直找不到合适的机会告诉你

Have you noticed I've been gone?

你察觉到我已经不在了吗?

Cause I left behind the home that you made me

是你让我独立起来

But I will carry it along

但是我会坚持下去的

But I will carry it along

一定会坚持下去的

And it's a long way forward, so trust in me

漫漫长路就把信任交给我吧

I'll give them shelter

我会建造一座坚固堡垒

Like you've done for me

就像你为我做的那样

And I know, I'm not alone

我知道我永远不是一个人

You'll be watching over us

你一直在注视着我们不是吗

Until you're gone

直到你离我而去

 

When I'm older, I'll be silent beside you

当我老去,我也依然为你守候

I know words won't be enough

有些话言语表达也不足够

And they won't need to know the names or our faces

他们不需知道我们的名字与长相

But they will carry on for us

但会一直给予我们支持

And it's a long way forward, so trust in me

漫漫长路就把信任交给我吧

I'll give them shelter like you've done for me

我会建造一座坚固堡垒,就像你为我做的那样

And I know, I'm not alone

我知道我永远不是一个人

You'll be watching over us

你一直在注视着我们不是吗

Until you're gone

直到你离我而去

 

Oh, it's a long way forward, trust in me

漫漫长路就把信任交给我吧

I'll give them shelter like you've done for me

我会建造一座坚固堡垒,就像你为我做的那样

And I know, I'm not alone

我也知道我并不孤独

You'll be watching over us

你一直在注视着我们不是吗

Until you're gone...

直到你离我而去

And I know, I'm not alone

我知道我永远不是一个人

You'll be watching over us

你一直在注视着我们不是吗

Until you're gone...

直到你离我而去

And I know, I'm not alone

我也知道我并不孤独

You'll be watching over us

你一直在注视着我们不是吗

Until you're gone...

直到你离我而去

You'll be watching over us

你一直在注视着我们不是吗

Until you're gone...

直到你离我而去


评论(14)
热度(123)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据
© 莫西顾 | Powered by LOFTER